Kallecross-lunch

Hej på er, vaknade väl och kände mig bra mycket bättre i halsen. Betade av en förmiddag på jobbet innan jag svidade om och hoppade på Ridleyn och trampade mig till Kallecrossen. Finurlade ett tag om jag skulle dra dit och varvharva eller om jag skulle rulla grus, kom på att även om jag inte körde mig fördärvad så kanske det vore bra att svänga lite på gräs istället för att köra autostrada på grus. Som bekant svängs det ju en hel del på cross-tävlingar. Körde lite halvhårt, ville inte riskera att blossa upp ebolan igen. Kallecrossen är dock av den karaktären att det är en del svängar där man får med sig lite fart och sedsn direkt in i motlut. Sånt blir lite jobbigt oavsett hur man än anfaller dom.

Körde sju varv runt banan, kändes rätt bra. Givetvis frestar det att dra på full rejs-speed men det kan vi nu spara till på lördag och söndag.
Skärmavbild 2015-10-21 kl. 13.08.34
Kallecrossen i all sin höstprakt. Kollar man noga så kan man se att spåren börjar sätta sig. Vackert.

Ikväll blir det konsert med Melkers kör. Det ska bli najs. Sedan får man gissa att Melker vill se fotbollen på tv så det är väl bara att digga läget. Oja, Strava på lunchpasset finns såklart också.

Kommentera

