Slut på träningsblocket

Sådär, nu har jag väl rundat av det här planerade tunga träningsblocket, det blev fyra mil rullande på grus, asfalt och skogsstig på morgonen. Rätt sliten i benen från gårdagen måste villigt erkännas så det gick inte i raketfart idag heller, men så var det heller inte meningen. Som sagt innan så var planen att köra på för allt vad tyglarna höll denna veckan, det har jag gjort. Med 34 mil och 15 h 21 min in på träningskontot så får jag gå tillbaka till mitten av augusti för att hitta en tyngre träningsvecka. Och då tog jag ju också en vilodag på måndag efter SM-helgen. Nu ska jag strax åka och hämta barnen och sedan direkt till Melkers bandyträning i världsmetropolen Hallstahammar. Sedan ska jag äntligen få rå om dom i en hel vecka, det kommer per automatik innebära mindre träning vilket är perfekt. Några hårda trainerpass, något pass på Kallecrossen och kanske lite styrketräning är planen, förhoppningsvis kommer formen få sig en boost till dom sista cross-tävlingarna.

Oja, sedan får man ju inte missa Koppenbergcross idag… Blir en bra söndag det här.

Kommentera

