Vändande kort men tuff intervallstege på kvällskvisten

Skärmavbild 2015-11-02 kl. 20.29.44
Såhär kan man ju se ut när man med trainerns hjälp misshandlat benen en del. Kom upp på trainern när barnen kollade kvälls-tv efter middagen. Ville få till något riktigt intensivt och hårt för det är i stort sett det som behövs i den här delen av säsongen. Det blev 120/60/45/30/15/30/45/60″ med 45″ vila, i stort allt vad tyglarna höll. Klart förvånad över känslan i benen, även om det brände rejält redan efter 120-sekunder så kunde jag hålla ihop det väl och avsluta starkare än jag började. Visst, sista 30″ på sista intervallen var svinigt långa men det gick alltid att mobilsera mera, skön känsla. Faktiskt den bästa känslan jag haft på trainerintervaller i höst. Siffrorna var inte helt dåliga med mina mått mätt heller:
120″ @ 323W
60″ @ 341W
45″ @ 356W
30″ @ 384W
15″ @ 391W
30″ @ 388W
45″ @ 370W
60″ @ 363W
Alltid gött med progression inom passet även om jag inte riktigt tänkte på det under passet. En orsak till att det ändå kändes bra idag var möjligen den lite längre progressiva uppvärmningen så benen faktiskt var igång när intervallerna skulle börja. Aja, ett bra pass iallafall.

Kommentera

