Idioten på skridskor

Skärmavbild 2015-11-03 kl. 20.06.41
God kväll på er, ikväll var det väl bandyträning för Melker. Jag har i ett svagt ögonblick sagt till tränarna att jag gärna kan assistera på isen när jag ändå är där. Så jag och Folke var på isen på träningen idag. Jag assisterade väl och peppade grabbarna när dom körde nummerboll, kul som sjutton, dom är riktigt vassa och snabba på rören.

Hela passet avslutades med idioten, den klassiska övningen. Usch, det var jobbigt, inte så mycket för flåset men för benen. Ovant. Och jag är inte explosiv eller snabbstartad på rören. Jag vill nog säga att jag är rätt duktig på att åka skridskor, men startsnabbhet saknas helt. Blev rätt ägd av många av barnen, eller det kanske var kul för dom att få äga ut mig för att prata ungdomiska.

Nu är jag lite stum i benen, nå´n träning utöver det blir det inte idag. Imorgon blir det lunchintervaller på Kallecrossen, hoppas det är blött och att jag inte har för mycket träningsvärk då. Nu soffan med CL-fotboll med Melker. Hörs.

Kommentera

