Inför geografikväll och VSM på LVG 2016

Skärmavbild 2015-11-04 kl. 19.20.54
God kväll på er. Här blev alltså vårt bidrag till Folkes geografikväll i skolan imorgon. Det ska hällas lite Florsocker över våfflorna som har chokladsås emellan. Det som saknades var såklart att dom skulle ha gräddats i ett våffeljärn för Belgiska våfflor men det kändes overkill att investera i ett sådant för en kväll, även om det såklart hade varit roligt att gå all-in. Annars är jag och barnen rätt nöjda med skapelsen, frågan är bara om våfflorna överlever natten.

Andra prylar är att det igår smög fram att CK Bure (Halmstad) förmodligen kommer arrangera nästa års Veteran-SM på LVG. Jag blev himla taggad, eller ärligt så börjar taggandet inför nästa års LVG-säsong komma krypande mer och mer. Det känns såklart kul att jag har två säsonger som jag kan tagga mig så hårt inför som jag skrivit innan. I just Halmstad sprang jag mitt första terräng-SM i april 2007. Helt färsk egentligen och trodde inte att jag skulle ha något i ett svenskt mästerskap att göra. Det gick väl hyggligt, blev inte sist och inte varvad vad jag kan minnas. Det är ett minne jag alltid kommer bära med mig. Det vore så grymt att göra något vettigt på VSM i Halmstad nästa sommar. Lite av cirkeln är sluten känsla över det hela. Jag ska iallafall ge mig själv dom bästa chanser jag nå´nsin kan få i form av en gedigen vinterträning, kryddad med så mycket tävlande jag bara kan (i mån av familj, jobb och sånt). Sedan kommer jag ju aldrig kunna vara helt säker på att det inte blir som i Sunne med klungvurpa. Samtidigt är det ju en del av sporten. Aja, ni hajjar ju att jag är taggad… Supertaggad!

Kommentera

