Jagad av får på Björnön…

God lunch på er. Det blev väl lite tränat idag också, eftersom jag körde hyfsat hårt igår ville jag inte späka mig idag igen. När jag skulle sticka ut och ta min lunchtimme på cykeln så började det precis London-regna och då lockade det såklart att åka till Kallecrossen och sladda. Jag tog dock mitt förnuft till fånga, det vore dumt, jag skulle ju bara ut och snurra benen, stick to the plan. Jag kommer ändå köra mig fördärvad på lördagens Helgmys vilket jag räknar med att pyssla till att kunna köra även om jag har barnen, vi ska ju premiärköra banan motsols, det vill jag ju för allt i världen inte missa.

Idag då? Jagad av får på Björnön eller, jo, jag cyklade längs Mälaren ut till Björnön och skulle ta min vanliga väg tillbaka. Dock var det hundratals får på den vägen, till en början började dom flytta på sig men till sist stannade dom och två stora får (inte fåret Shaun alltså) stirrade på mig. Då vände jag och tog en annan väg (uppför motionsspåret, förlåt) därifrån. Avrundade på åsen innan jag stannade till vid bygget av den nya betongparken och snackade med Steven. Det var alldeles för länge sedan jag pratade med honom med tanke på hur mycket kul och mindre kul vi gjort ihop genom åren. Han är den enda personen från vår skateboardkrets som faktiskt lever på skateboardåkningen på det viset att han bygger betongparker, rätt grymt. Parken i Västerås ser riktigt najs ut så man lär ju få damma av brädan nå´n gång nästa sommar.

Aja, dagens träning blev iallafall nästan 25 km, det får duga så. Det känns som om benen börjar återvända.

Kommentera

