Tisdagsrapporten

IMG_4302
I brist på bilder från den senaste tidens träning (då jag inte vill fiska upp telefonen som på grund av väta är inslagen i plast) så ger jag er en bild där jag rundar ett träd på SM för några veckor sedan. Fotograferad av Anna Eide-Jensen.

Annars har det som sagt varit blött, cyklade med Contis, Katja, AK och Anna igår kväll. Givetvis började det regna när vi rullade iväg, jag var ju van sedan morgonen så det var lixxom inget nytt under solen. Styrkan decimerades av olika anledningar längs vägen och när vi nådde Tillberga var det bara jag och Contis kvar. Blev en behärskad repa på 4 mil under lampans sken, kändes bra. Höften var bättre, skönt.

Imorse hade jag ingen lust att bli svinblöt eller skitig på vägen till jobbet. Det ska köras intervaller på en regnsjuk Kallecross i afton så jag lär bli skitig så det räcker då. Jag tog crossen till asfalten och rullade 25 km med 1,8 bar i däcken, det funkar uppenbarligen även om det rullat bättre än imorse. Det var ändå skönt att inte se ut som lertrollet när man kom fram.

Annars börjar det dyka upp bilder från Eksjö i mitt fb-flöde, peppen är total, ser ut att kunna bli en fin och lerig crosshelg.

Kommentera

