En tisdag på Kallecrossen igen

Skärmavbild 2015-11-11 kl. 10.16.39
Tisdagkvällar är intervallkvällar sommar som höst. På sommaren knallhårt på LVG och på hösten på crossen. Igår var det första gången vi fick den stora äran att köra Kallecrossen när den var blöt. Det faktum att vi haft en torr höst gjorde att ingen av oss var direkt van vid att hantera dom oförutsägbara förhållandena som rådde. Den första intervallen var jag så usel i kurvorna på skrå att jag ville åka hem och glömma allt, men då kom jag på att man inte blir bättre av att ge upp. Körde till sist 4 x 2 varv och ett bonusvarv bara för att det var kul (och jobbigt). Fick lite bättre koll på tekniken iallafall och kunde rulla hem rätt nöjd och trött. Strava berättar väl allt för er.

Imorse vaknade jag, sliten och jävligt, såg att dom blöta vägbanorna fryst på, åt frukost och la mig och sov en halvtimma till. När jag väl klev upp rullade jag en kort slinga till jobbet som mestadels innebär grus/stig och där var det inte ishalka. Hann ändå med att hålla på att stå på öronen två gånger den sista biten på cykelväg till jobbet, svinhalt. Ikväll blir det väl 1-1,5 h rull på grus och stig bara, sedan ska jag kolla ikapp Ruddervoorde-rejset och kanske börja lägga fram lite packning inför Eksjö-helgen.

Kommentera

