Provade det där med snöstorm

Hej på er, jo jag lever väl. Igår var det inte så mycket att skriva hem om, mycket på jobbet och okristligt trött hela dagen. Insåg att någon träning i nån vettig form var det lixxom inte tal om. När barnen hade lagt sig så kollade jag ikapp det senaste avsnittet av den fenomenala serien Bron och sedan läste jag ett kapitel av David Millars bok.

Idag skickade jag upp vintercykeln med dubb och skärmar på bilen, det sistnämnda var jätteskönt då det var snöstorm och massa snöblask på vägarna på lunchen nyss. Lite charmigt var det ändå att damma iväg i vad som skulle anses som skitväder, jag blev lite peppad av det. Min plan var att ligga på hyfsat under den tid jag var ute, lyckades väl hyfsat. Pulsen blev inte skyhög men det blir tyngre för benen det där med att släpa på en cykel med dubb och skärmar. Lägg därtill en fin motvind och till sist även singlespeed då hela kassetten satte igen med snöblask, en vinterklassiker helt enkelt. Lite nöjd rullade jag in på jobbet 72′ och just över 3 mil. Strava berättar mer om det.

Kommentera

