Frostnupet

Herrejävlar va kallt det var imorse då! Eller alltså, om vintern hade fått sätta sig lite så hade jag nog inte tvekat över om jag skulle cykla imorse. Men efter att jag hade fryst fötter och händer av mig igår så var jag lite tveksam. Efter att ha ätit frukost och vinkat iväg S till jobbet så la jag mig på soffan för att grunna över det hela.

Kom till slutsatsen att bara cykla raka spåret till jobbet var bättre än att okynnesköra bilen. Gjorde jag det valet skulle inte möjligheten finnas för en timmas cykling ikväll heller. Så jag paltade mig väl i cykelkläderna och klev ut i -10 grader. Nu blev det ju bara 20 minuters cyklande men kylan kändes inte så farlig ändå, hoppet om 2,5 mil ikväll lever.

Kommentera

