Såpfest på Kallecrossen

Hej på er! Igår var det ju barnfri tisdagskväll vilket innebär intervaller. Jag fick byta till ”lersäkra” hjul med Chicane-däck på innan jag kunde rulla dit. Nu hade inga mönster i världen gjort någon nytta på underlaget som rådde på Kallecrossen. Efter ett gäng dagar med minusgrader hade tjälen hunnit sätta sig en bit i marken och trots plusgrader hela dagen igår så var det hårt och fruset i marken. Adderar man sedan blött gräs så får man en intressant kombination, helt oförutsägbart och sedan våra spår hade frusit till innebar att det blev ännu mer intressant. Jag körde 2 x 3 varv plus 1 x 2 varv, Contis krängde en tub per omgående och Nisse marksynade skråkurvorna där jag fick ett intressant släpp en gång. Som ni förstår var det himla svårt att pressa upp puls när det var som det var. Men det är svårt att hänga läpp för det, alltid kul att crossa lixxom. Förmodligen gav det något rent tekniskt även om jag hade svårt att se det igår.
Skärmavbild 2015-11-25 kl. 09.03.14
Även om det var hårt så såg cykeln ut som en gräsmatta efteråt och jag var väl ganska lerig också, som det ska vara med andra ord.
Skärmavbild 2015-11-25 kl. 09.03.27
Lycka är väl lerstänk i ansiktet lixxom.

Imorse var jag föga sugen på att bli jätteskitig igen så jag harvade bara cykelvägen t/r till Skultuna, inte jätteupphetsande kanske. Men när det är mörkt så ser man ju inte så mycket ändå, autopilot-cykling lixxom. 24 km på morgonen ändå, lär bli något liknande ikväll, har inte bestämt om jag vill bli smutsig då eller inte. Hemma kan jag ju iallafall tvätta cykeln.

Annars taggar vi väl för dom två avslutande tävlingarna för säsongen. Smécrossen i Eskilstuna på lördag och Kringelcrossen i Södertälje på söndag. Sedan ska jag hänga upp cykeln en vecka och återhämta mig lite.

Kommentera

