Sista tävlingshelgen 2015 coming up!

Ja visserligen kör vi avslutningen på vårt Helgmys den 12/12 men innan dess kommer jag ha tagit säsongsvila, den inleds på söndag när jag bryter mållinjen i Södertälje, men det är då det.

Igår hämtade jag rakethjulen jag får låna av Björn, cykeln vägde då in på 7,5 kg med baklyse och lamphållare för framlyset, ska göra en ny invägning i afton utan dessa detaljer. Nu är man snart nere på dom små detaljerna för att få ned den mot 7 kg, styren och sånt därnt… Nu spelar det inte jättestor roll när det ändå är hur cykeln känns som är huvudsaken. Men när jag ändå fick en våg av Rob i höstas är det ju kul att nörda ner sig i sånt där också.
Skärmavbild 2015-11-27 kl. 10.49.07
Snygg, ”lätt” och snabb. Bara motorn som borde bli snabbare.

Var ju tvungen att pröva cykeln imorse med hjulen och sedan är det ju förbjudet med vilodag dagen innan tävling, iallafall för egen del. Eftersom både jag och S hade svårt att sova så klev vi upp tidigt 05.10 och åt frukost, det innebar ju att jag var uppe på cykeln hyfsat tidigt. Det innebar också att knappt en stund av passet blev i ljus, nu är det annars rätt mysigt att köra i pannlampans sken så jag har inga problem med det. Med rätt belysning så funkar det sjukt bra i skogen. Isen och tjälen var nu ett minne blott tack och lov eftersom det är roligare och mer förutsägbart med väta istället för väta ovanpå frusen mark.

Ramlade in på kontoret efter drygt 24 km och en dryg timma. Inge speciellt bara cykling. Ska försöka köra lite sprättigt på vägen hem och väcka benen inför morgondagens rejs i Eskilstuna. Det blir grymt att få med mig S på dom två sista tävlingarna, vi lyxar med att bo på hotell i Södertälje så vi bränner dit direkt efter rejset imorgon. Jag är peppad som sjutton på dom två sista rejsen, Eskilstuna var sjukt fina tävlingar förra året och väntar mig inget annat i år. Lera lär det bli igen, både där och i Södertälje, det är bra för att väga upp den torra inledningen av cupen.

Ikväll ska det tvättas lite kläder jag måste ha med mig, packa, äta pizza och godis. Man måste ha rutiner innan tävlingar. En av dessa är såklart wattsäkrande godis.

Så har ni inget bättre för er imorgon så tycker jag ni ska åka till Eskilstuna och Vilsta friluftsområde och kolla på tävlingarna. Då ses vi där?

2 reaktioner på ”Sista tävlingshelgen 2015 coming up!

Kommentera

