Kalenderlucka ETT!

Godmorgon på er, tänkte väl att jag skulle bjucka på nå´n form av kalender i år igen. Förra året bjöd jag på gamla rejsrapporter från min löpning, tror inte jag kan fylla ännu en med sådana. Därför kommer ni få bloggposter från samma datum fast december 08, 09, 10. Gamla löparrapporter alltså. Några av er har säkerligen läst dom innan, andra kanske får en insikt i hur min träning som löpare kunde se ut… Så let´s go.

Kuperade måndag – 1/12 2008
Så vad har hänt sedan senast? I träningsväg så skedde inte mycket på söndagen förutom det vanliga styrkeprogrammet på kvällen, däremot hanns folknöjet Ikea med och med detta följde monteringar hela eftermiddagen, kryddat med lite lussebullar…
Idag då, startade dagen med en morgonlufs vid den okristliga tiden 05.10, har varit förskonad från träning vid dessa tider ett bra tag nu så jag hade nästan glömt bort hur det var. Nåväl det flöt på bra och 6,5 kilometrarna avverkades på strax under 29′ utan några större ansträngningar. Givetvis var detta bara dagens första pass, för lunchen var planen backvarv och som förra året var planen att köra dessa runt Djäkneberget, en sträcka på dryga 1 350 meter, 9 gånger var planen att det skulle löpas runt, därmed också få den tuffa backen 9 ggr… Startade och första varvet låg redan där 30 sekunder snabbare än första varvet på samma pass förra året, sedan gick det i sann progressiv anda och landade den sista 1 sekund snabbare än den snabbaste förra året, men fartsnittet över lag klart högre, så jag är riktigt nöjd… Riktigt jobbigt också, men det behöver jag knappast nämna… The stats:
9 x 1 350 m backvarv:
5:26
5:18
5:11

5:06
5:01
4:55

4:52
4:46
4:35

Som helhet tillskrivs passet 17 km löpning och sedan bara tillbaka och blicka djupt i unicaboxen…

Kommentera

