Träningsmängd

Inte för att jag egentligen bryr mig speciellt mycket så är det ändå kul med siffror. Som jag så många gånger förr har skrivit så har jag ju barnen varannan vecka och därför blir min träning periodiserad varannan vecka. Jag tänker aldrig att jag ska träna si och så många timmar/vecka, det blir lite vad det blir. Försöker åtminstone ha sådan fokus att jag håller det till 2 kvalitetspass/vecka oavsett om det är barnvecka eller inte.

Men som sagt det är alltid kul med siffror och se hur mycket man har tränat. Mitt all-time high på ett år nådde jag 2013 med 607 h 31 min och 14.317 km cykel (ute på riktigt), det året körde jag Festive 500 vilket bidrog till en bra mängd på årets sluttamp. Förra året blev det inte riktigt lika mycket 530 h 26 min och 13.345 km cykel (ute på riktigt såklart). 70 timmar träning är såklart inte bara Festive 500 som uteblev utan jag tränade något mindre helt enkelt. I år ligger jag i skrivande stund på 535 h 26 min och 13.574 km cykel (ute, need I say), om jag får hålla mig på benen och kan köra Festive 500 som jag planerat finns det en chans att 2015 blir ett all-time high träningsmässigt 2015. Det innebär att 2015 blir ett grymt år på alla vis alltså.

Idag var jag dock omåttligt seg på morgonen, blev bara 18 km till jobbet och 7 km hem på lunchen för att byta till bil. Nya tag imorgon helt enkelt.

En reaktion på ”Träningsmängd

Kommentera

