Helgmys grande finale coming up + mera!

God kväll på er därute i stugorna!

Imorgon smäller det, vi river av sista ”deltävlingen” av den lokala träningsserien: Helgmys i Hökåsengropen på samma bana som vi körde cuptävlingen på. Ska jag vara ärlig så var jag osäker på om vädret skulle tillåta en så sen final av det hela. Men en av huvudanledningarna till den sena avslutningen var såklart att det hela skulle ske till förmån för Musikhjälpen 2015 som i år samlar in pengar för att folk ska slippa fly på grund av klimatet. Så alla som ska köra imorgon hoppas jag pyntar stålar i den digitala bössan till vilken ni hittar länken här. Ni som inte ska köra men bara vill bidra ändå kan såklart också stoppa stålar där ni också.

Skärmavbild 2015-12-11 kl. 18.42.13
Det här är det glada gänget från förra årets final. Hoppas på minst lika många i år. Foto: Eva Gustavsson.

För egen del går jag in i det hela från en veckas säsongsvila, har väl visserligen trampat igång träningen mot nästa säsong i veckan. Idag blev det två pass (t/r jobbet) som gav 5 mil på dagen, men nå´n fart har jag inte kört i veckan så det lär ju bli en smärre chock imorgon.

Kul ska det oavsett vad bli. Att vi sedan toppar det med en crossfest för att fira ut säsongen på kvällen sedan gör knappast saken sämre så jag anar lite skallknack på söndag, men det får man ta för sporten. OCH det är långt kvar till jag ska vara bäst igen. Bäst ska jag såklart vara när jag ska vinna veteran-SM i Halmstad i juli nästa år OCH under CX-cupen 2016.

Kommentera

