Första trainerintervallen mot 2016

Skärmavbild 2015-12-14 kl. 20.08.59
Såhär såg det ut tidigare när Melker tog en bild av mig när jag späkte mig själv i Bunkern. Innan dess hade han haft den goda smaken att förnedra mig i bandy på garageuppfarten. Han är för snäll min äldsta son.

Min träning då, jag har väl klurat lite på hur jag ska lägga upp det hela under vintern och den första perioden kommer mycket träning ligga på att försöka förbättra min FTP. Detta kommer således att göras genom längre intervaller runt just min FTP. Idag skulle det hamras 3 x 8′ i 90% av FTP vilket jag hade räknat ut skulle bli 260W. I min värld skulle det väl inte behöva bli så jobbigt, fel hade jag. Det hela kan ju såklart bero på att min FTP är uppmätt utomhus och det går inte riktigt att trycka samma watt på trainern som ute på vägen. Nu höll jag ändå uppe modet och framförallt fokus riktigt bra, landade in på 263/264/263W, kändes kanske lite för tufft för att vara bra. Jag skyller såklart på orutin, säsongsvila och sånt. Ganska nöjd kunde jag ändå vingla av trainern (eller Sempren som står i trainern) och reda mat åt oss.

Nu ska jag bara fortsätta hålla fokus och försöka hålla mig till min plan fram till säsongen startar i april, hur svårt kan det möjligen vara?

Kommentera

