Mer intervaller mot 2016

Om ni hatar wattsiffror och sånt där i en bloggpost kan ni leta upp någon annan blogg med djupare innehåll, för något sådant kommer jag inte bjuda på ikväll.
Skärmavbild 2015-12-16 kl. 20.34.19
Såhär såg det ut rent wattmässigt ikväll när jag körde 3 x 10′ med 5′ vila. Planen var att gå lite lägre (i watt) än i måndags men som ni ser lite längre i tid också. På pappret enkelt! Vi vet alla att det inte riktigt funkar så, men eftersom jag körde på 260W (och lite mer) i måndags visste jag ju att en sänkning borde kännas behärskad. Det gjorde det såklart inte, det var slit och släp från första tramptag till sista ikväll. Första intervallen gjorde jag lite för jobbig för mig också genom att köra lite för tung växel innan jag petade ned och fick upp kadensen (olika sätt att nå samma watt). La sedan in dom på 244/242/243W (4W/kg), den andra ville jag avbryta efter en minut, men det är inte sådan träning jag vill bära med mig mot nästa säsong. Det har jag gjort alldeles för mycket av genom åren på cykel.
Skärmavbild 2015-12-16 kl. 20.36.39
Kunde efter 55 minuter sisådär klappa mig på axeln och konstatera att lidandet var över, skönt och kunna vara nöjd med insatsen ändå.

Nu kommer det bli vila imorgon då det ska shoppas julklappar på lunchen och sedan har Melker fotografering med bandylaget på kvällen. Fredagen är vigd åt benpass på lunchen på gymet, förhoppningen är att jag ska få till något på trainer under helgen iallafall.

Nu väntar soffan iallafall.

Kommentera

