Fredag före jul!

Skärmavbild 2015-12-18 kl. 13.15.29
En vanlig fredag innan jul sådär så packar man in tre bandyklubbor i bilen på morgonen. Inget konstigt med det alls. Melker har träning och jag och Folke loggar lite tid på isen och hjälper till i den mån vi kan, win-win.

Skärmavbild 2015-12-18 kl. 13.15.41
En annan aktivitet som också sker sådär en fredag innan jul är benpass på gymet på lunchen. Man kan ju lite grand längta efter benpassen, förmodligen den roligaste man kan göra på ett gym. Anledningen att jag tycker det är sannolikt för att jag kan se den direkta nyttan med dom (cykla = benmuskler, ni hajjar väl?). Och sedan för att man för en gångs skull som gymets spinkigaste kan få känna sig lite stark.

Körde mig trött iallafall, bra om jag kan hålla i benpassen åtminstone 1 ggr/vecka under vintern. Kommer inte ha samma upplägg på benträningen som förra året då det inte gav riktigt den önskade effekten.

Det om det, nu är det motorväg mot helgen känner jag… På måndag blir det cykling ute, på riktigt igen… Utan dubb som det ser ut nu…

Kommentera

