En snabb blick mot 2016!

Börjar väl med att säga att jag har tränat imorse också. Eller ja, körde väl 25 km till jobbet på X-Nighten. Med ännu mera luft i däcken så rullade det snabbt värre på asfalten, tur med vinden också. Det får mig ju också att inse att jag kommer få vinden i nyllet när jag ska veva hem till S i Skultuna efter jobbet, bra träning I guess.

Bra träning kan ju vara bra nu när jag fått se den preliminära veterancupen för 2016. Det kommer vara mitt mål att köra så många tävlingar jag kan i den under kommande säsong. Tänkte jag skulle bena upp vilka rejs jag i grunden tänkt mig.
Säsongsdebuten kommer ske i april, eftersom veterancupen startar i Barsebäck med Örestadsloppet med linjeloppet 24/4 så är det hyfsat troligt att det blir säsongens första rejs. Nu finns det en parentes runt det beroende på avståndet dit, skulle jag nu inte köra det så kommer det bli Östgötaloppet istället. Det ingår i seniorcupen vilken jag inte kommer prioritera under 2016, det mesta talar ändå för Örestadsloppet.
Kikar vi vidare så är Stockholmshelgen  med Arlanda Test Track race den 3/6, Falkenloppet 5/6 och slutligen Gärdet GP den 6/6 högintressanta tävlingar. Mycket tävlingar på kort tid i närområdet är en chans man inte bör missa. Arlanda har alltid varit roligt tidigare om åren så det lär det bli nästa år också.
3/7 är det linjeloppet i Gottne också en låång resa men en tävling med en banprofil som passar mig, i min preliminära planering ingår det.
31/7 går årets stora mål vad gäller LVG, veteran-SM i Halmstad. Då ska jag vara så bra som jag bara kan vara. Kaxigt och skojfriskt har jag ju sagt att jag ska vinna H40 då så det lär jag väl infria eller?
Ovanpå det vore det ju fantastiskt om man kört så bra under säsongen att man får chansen att köra Nordiska Mästerskapen i Sunne 7/8.
28/8 känns det givet att återvända till Svanesund
för det linjeloppet igen. Kanske få till något fint på den banan kanske?
20323277705_2e61f94173_z
Hygglig tändvätska inför träningen iallafall. Ovanpå detta lär det ju komma en del lokala tävlingar och åtminstone Skandis GP.

Man måste ha en plan för att ha något att avvika från som jag brukar säga.

Kommentera

