Julaftonsdistansen – Festive500 dag 1

God jul på er! Jag vaknade väl 06.30 och skickade i mig frukost, strax innan 08.00 var jag ute och mötte ljuset. Planen var ju en förskarv innan jag skulle hooka upp med lite folk på Berget som ville cykla lite innan julmaten och allt sånt. Så jag fick sällskap i en timma iallafall, det var kanske tur att det inte blev längre eftersom vi trissade varandra lite om man säger så.

Önskade alla God jul och rullade vidare solo, kändes riktigt bra i benen, eller så var det bara medvinden?
Skärmavbild 2015-12-24 kl. 12.54.48
Lite som en vårdag idag: sol, kantvind och sånt där.

När jag vände tillbaka mot stan igen så piskade vinden mig rakt i nyllet och då började 3 h i benen kännas lite granna. Räddade läget med en Twix och kunde svänga in hemma med ganska exakt 10 mil på kontot. Bra start på julen! Strava på det såklart.

Nu ska julaftonen firas med barnen, bästa föräldrarna och farfar, det blir fint det.

Kommentera

