Kalenderlucka TJUGOFYRA

Tack för att ni hängt i hela kalendern. Vi avrundar med bloggposten när jag köpte min första cykel, cirkeln är sluten. Saken som fick mig att komma dit jag är idag.

I´m alive – 27/4, 2012

Jodå fan, jag lever i allra högsta grad, vet inte men det har varit absurt mycket att göra på alla håll och sena trötta kvällar har inte lämnat tid eller energi till att skriva något.

Nåväl, var hos sjukgymnasten i tisdags och gick genom röntgensvaret, kom fram till att löpning var en never to do igen aktivitet. Och i och med att höften känts som himla illa senaste veckan enades vi om att jag skulle prova avlasta den från även brädåkningen en period för att se om jag kan uppleva någon skillnad… tråkigt men sant…

…Dock har jag senaste tiden trots att jag låtsas om annat anat att det kunde vara scenariot, mitt sunda förnuft säger mig ju att vad min artros med alla dess pålagringar förmodligen inte vill ha massa stötar som uppstår när man landar trick… Det är lixxom ingen blixt från klar himmel… Jag kommer efter detta experiment att vila från brädan sedan återuppta åkandet för jag vill det för allt i världen. Samtidigt får jag vara realist och inse att min höft förmodligen inte kommer klara av det speciellt länge till… Och när jag väl kommit till Ortopeden kanske dom säger att det är rent olämpligt, det känns inte osannolikt…

Med dessa funderingar i bagaget har en tanke gnagit i mitt huvud en lång tid – jag måste ha något jag kan göra långsiktigt… Kollade vad man rekommenderade för träning vid höftartros: simning, cykling och promenad… Det sistnämnda går helt bort, promenad är inte träning punkt slut och det skulle definitivt inte kunna bli ett intresse för mig… Simning då? Nej fy fan, jag är en usel simmare och att ta sig till ett badhus och räkna kakelplattor i botten ligger inte för mig… Egentligen var cykling ett lätt val, det ligger hyggligt nära löpningen med den skillnaden att det är svindyrt och är en prylsport utöver det vanliga…

Nåväl skaffade en hojj i helgen som var och har kunnat köra på friskt ett par dagar, känslan är eufori, galet skoj att ligga på och pressa. Första passet avslutades med full rulle nedför Skultunavägen, galet kul… Känns som att det flås jag ända har kvar från löpningen kommer räcka långt i cykelträningen, nu handlar det bara om få musklerna att orka… Aja, känns mitt i all misär som jag har skojj….

Aja, fredag… En skum helg där jag ska försöka låta bli att ta fram brädan och göra några trick på gatan hemmavid… Tror inte jag kommer lyckas, jag är galet sugen… Står jag emot en vecka till?

Kommentera

