Juldagsintervallerna – Festive500 dag 2

Hej på er, idag var väl en fantastisk dag väl. Vaknade hos bästa föräldrarna och käkade frukost innan jag begav mig ut på vägarna runt Sura. Upptäckte snabbt att det blåste styv kuling, nu var det dock tur att jag mestadels körde vägar som skyddades av skog. Hade en nedrans tuff passage rakt in i motvinden som rätt seg. Sedan körde jag den alltid lika trevliga vägsnutten vid Lisjö mot Västsura, kan vara den roligaste vägen i länet. Upp och ner och svänger hela tiden, ingen tråkig bit alls.
Skärmavbild 2015-12-25 kl. 21.11.19
Stannade en snabb sväng vid Lisjön… Det gick nästan gäss på vattnet.

Klämde dessutom in två 10 minutare hjälpligt i passet, kändes bra att få lite fart och flås i kroppen eftersom intervallpassen lyst med sin frånvaro denna veckan. Svängde in på mina föräldrars garageuppfart igen efter 2 h 16 min och nästan 63 km, ni kan ju se Strava här.
Tack till världens bästa föräldrar för att ni hade koll på barnen när jag rastade benen, jag har sagt det förr och jag kommer säga det så länge jag kan: ni är bäst!

Angående Festive 500 så kommer jag få lägga manken till för att fixa det. Nu kommer jag inte cykla ute förrän på söndag kväll. Då ser det ut att bli pansarcykel med dubb då det hotar med snö på söndag och sedan minusgrader resten av tiden. Men det ska inte vara för lätt med Festive 500. Om jag inte slarvar med mina skarvade jobbpendlingar 28-30/12 och dammar in ett bra distanspass på nyårsaftonen så ska det gå vägen. Har man tiden är det inga problem att köra 500 km mellan jul och nyår, det är att få till tiden som är det svåra, själva utförandet är typ en baggis.

Kommentera

