Festive500 – gnetar väl på!

Många bäckar små måste devisen för årets försök till genomförande vara. Igår när jag lämnat barnen så vevade jag via skarv ut till S i Skultis. Måste villigt erkänna att det var lite småmysigt med snön ändå. Några som kanske inte alltid tyckte att det var mysigt var dom som körde Vintervättern igår, herregud alltså! 33 mil i snöstormen, det är bara jävligt imponerande, hatten av om man säger så.

Mina 28 km igår kväll bleknar lätt, men det var skönt ändå att träna lite igen, speciellt som jag hade misslyckats med ett intervallpass på trainern under förmiddagen. 3 x 8′ blev 2 x 2′ innan jag kastade in, hoppas inte det blir en trend. Eller så kan det förklaras med att jag är klart fräschare i benen när jag inte chockat dom med 16 mil distans på två dagar?
Skärmavbild 2015-12-28 kl. 11.20.03
Fint värre på vägen till Skultis igår, snöcamouflage på cykeln också. Visste att det skulle matcha en vacker dag.

Imorse vevade jag iväg 06.00 på fastande mage, blev 32 km till jobbet. Räknar med samma väg hem ikväll också. Jag hoppas att dessa skarvpendlingar ska lämna mig med dryga 10-11 mil kvar på nyårsaftonen (gärna mindre) då borde jag kunna ro det här i hamn i år. Jag har inte kastat in handduken iallafall.

Kommentera

