Festive500 – Ignorance is a blessing!

Japp, som dom säger i Matrix! Hade jag vetat imorse hur kallt det var hade jag förmodligen grinat en skvätt och tagit bussen från Skultis till jobbet och så hade jag bränt alla mina chanser att ro i land Festive 500 i år. Istället hoppade jag i cykelpaltorna och lämnade ett sovande hem och trampade iväg i kylan. Kände direkt över gärdena (heter det så?) in mot stan att det skulle bli en svinkall historia. Funderade allvarligt på att sväng hem och hämta mer kläder, kanske bara mer som en ursäkt för att få komma in i värmen igen. Den tanken han svänga till tankar om att bara köra raka vägen till jobbet istället och skita i allt. Väl inne i stan vek jag ändå av och tänkte väl att allt över 15 km fick duga. Ju längre jag vevade på ju bättre kändes det, visserligen så får man inget krut i benen med stelfrusna lår. Väl nere på stan hade jag 25 km och kunde lika gärna skarva på så jag fick 30 km vilken var ungefär vad kalkylen var innan jag begav mig iväg i den arktiska kylan.

Ihop med dom 64 km jag totalt skrapade ihop igår så ligger jag på 285 km i skrivande stund. Det kommer innebära att jag förmodligen kommer få kasta in en femtimmars på nyårsaftonen för att ro i land det här. Nu verkar det ändå bli mildare med start i eftermiddag vilket kommer göra det lite lättare, eller mer uthärdligt.

Så nu kör vi väl in i kaklet, 32 km väntar ikväll…

Kommentera

