Festive500 – Satans fin eftermiddag!

Skärmavbild 2015-12-30 kl. 17.31.11
God kväll på er! Ibland blir planer som man planerat, inte alltid, men ibland. Idag blev det som planerat, kunde stämpla ut och ta nyårsledigt redan vid lunch. Lyxigt och lite välförtjänt om ni frågar mig, det har varit rätt hektiska veckor på jobbet ändå. Att komma ut och få träna i solsken och dagsljus är terapi både för att orka träna i vinter och faktiskt orka jobba.

På mitt ”terapipass” idag fick jag sällskap av ingen annan än Dunder-Conny, kul. Kul för att det var länge sedan jag cyklade med honom och kul såklart för att jag fick sällskap, tiden går så mycket fortare då. Dunder-Conny är stark som få och var med den där episka gången när dom cyklade under 7 h på VR när gruppen deras blåste i småbitar tämligen omgående. Efter ett litet brejk från cyklingen verkar han taggad igen, det är himla kul och det står inte på förrän jag kommer få tugga styrlinda som en tok för att hålla hans hjul. Tills dess njuter jag!

Idag njöt vi nog bägge två, svaga vindar, enstaka minusgrader och ett vackert vinterlandskap, det är svårt att tänka sig vintercykling bättre än så. Om jag skulle sälja in vintercyklingen till någon som aldrig provat är idag en sådan dag som är en perfekt reklamfilm.

Vi rullade lite grusvägar och lite asfalt och pratade som alltid om både det ena och andra. För egen del kändes det rätt bra trots att jag bara dragit frukost och lätt mellanmål efter morgonens repa. Lite låg på energi blev jag ändå sista biten, inte som att jag började se pizzor i vägkanten men ändå. Jag skrapade ihop nästan 61 km på 2h 42 min, ni kan se Strava här.

Imorgon kan det bli större risk för pizzor i vägkanten. Jag har nämligen 89 km kvar att beta av på mitt Festive 500. Ska få sällskap i tre timmar av Tempo-Jenny och Super-Gunnar, Nisse och förhoppningsvis någon mer så det ska nog gå rätt bra det där.

2 reaktioner på ”Festive500 – Satans fin eftermiddag!

Kommentera

