Festive500 – Klappat och klart!

Sådär, nu är årets Festive 500 i hamn, 501 km blev det. Förhoppningsvis har jag lagt en fin grund för kroppen att jobba vidare med under dessa dagar. Som jag skrev innan så är pusslet mest att få till tiden att köra passen, själva tränandet är inga större problem. I år blev det ju ändå lite utmanande eftersom det både blev snö och stundtals även rejält kallt.

Idag skulle jag cykla av dom sista dryga nio milen som återstod, till sällskap hade jag Nisse, Tempo-Jenny och Super-Gunnar. Jävligt fint sällskap med andra ord. Vi möttes upp vid 08.30 och jag slängde en sista kik på termometern innan jag drog och den visade ”ljumma” -3 grader, skönt med andra ord. Vi rullade lite fina spåriga och och bitvis även ospårade grusvägar i skogen, sån där kul cykling även om det inte går fort, vilket inte alltid är idealt när man vill samla mil. När vi korsade Sala-vägen och kom ut på fälten sjönk temperaturen drastiskt och det blev rätt bitande kallt.
Skärmavbild 2015-12-31 kl. 13.42.41
Inte bara jävligt kallt utan det var ju såklart även sjukt fint ute.

Super-Gunnar led svårt av kylan och åkte långa perioder och vevade med armarna samtidigt som han körde ifrån oss. När jag blir stor vill jag också vara så stark att jag cyklar ifrån mina vänner utan att hålla i styret. Fingrus förde oss till sist via Haraker, Svanå halvvägs till Ramnäs. Där tog vi asfaltsvägen mot Skultuna innan vi återigen gav oss i kast med en fin grusväg.
Skärmavbild 2015-12-31 kl. 13.57.44
Fingrus med grymt sällskap strax utanför Skultuna.

Här tackade Jenny och Gunnar för sig och jag hoppas att känseln och värmen vid det här laget återvänt till Gunnars händer och fötter.

Jag och Nisse gnetade på i solskenet över Lillhärad och sedan till Vångsta där jag vinkade adjö till honom. Nu hade jag bara 14 km kvar innan jag skulle vara klar med mina 500 km. Började bli lite småkrisp i benen när jag vinglade in mot stan igen, drog en lite skarv och kunde landa hemma med 90 km på tripmätaren och 4 h 11 min, Strava finns såklart.

Om ni ursäktar mig så måste jag tokkvarta på soffan nu så jag orkar med nyårsfirande med finaste S och hennes barn ikväll.

En reaktion på ”Festive500 – Klappat och klart!

Kommentera

