2016 startar med sunt förnuft!

Hej på er allihopa, hoppas ny hade ett grymt nyårsfirande, det hade jag iallfall. God mat, garv och god dryck med finaste S och hennes barn och en familj till. Blev en lugn tillställning men att komma i säng vid 00.45 är inget en gubbe av min kaliber är van vid.

Trodde jag skulle få mina barn vid lunch idag men fick meddelande om att dom dyker upp vid 16.30 istället. Eftersom S skulle jobba i em så gav det mig ju möjlighet att sticka ut och träna… eller? Nja, här började det sunda förnuftet kliva in i bilden. Jag var sliten från igår och från den totala belastningen som dom 500 km jag kört sedan jul innebär. Hade ett pass idag tillfört något i det långa loppet? Svar nej! Vad jag tjänar på i långa loppet är vila idag och låta kroppen suga upp träningen och sedan gå på det igen. Ett moget beslut som jag inte hade vågat ta för några år sedan.

Så nu inväntar jag sändningen från GP Sven Nys i Baal och sedan barnen och tacos med dom och kopiösa mängder godis. Då är jag nog redo för lite trösklar på trainer imorgon. Ha en fortsatt bra första dag på 2016.

Kommentera

