Dom första intervallerna för 2016

Skärmavbild 2016-01-02 kl. 15.26.06
Men dagen började väl i bandyhallen på Rocklunda när Folke hade träning. Som vanligt försökte jag dribbla upp Melker på läktaren under tiden, det gick väl sisådär igen, inget nytt med andra ord.

Nu på eftermiddagen har Melker en kompis över och Folke gick till en annan kompis, guldläge att kasta sig upp på trainern och bli trött. Vet inte vad det är just nu men mina referenspunkter från dom första trainerpassen jag körde i december när jag nyss startat upp igen kan jag inte matcha längre. Försöker intala mig att det till viss del beror på att jag var helt fräsch när jag körde dom där passen. Dom senaste veckorna har ändå träningsdosen 13-15 h till skillnad mot dom ynka 4 h jag gjorde för tre veckor sedan. Annars är jag bara förmodligen vek och får acceptera det helt enkelt.
Skärmavbild 2016-01-02 kl. 15.26.21
Svaga ben (eller bara ett) på bild. Dagens utfall blev 4/2/4/2/1′ med 3′ vila, vore väl medgångssupporter om jag inte gav er sifforna ändå. 256/278/247/275/355 blev festen, trött blev jag iallafall. På sista intervallen försökte jag verkligen blåsa ur allt, började bra och efter 30 sekunder hade jag väl 370 i snittwatt, sedan blev jag jättetrött och trampade mest luft.

Aja, 47 underbara minuter en januarilördag. Nästa intervallpass blir förhoppningsvis i goda vänners lag i klubblokalen på tisdag kväll.

Nu ska vi äta hemmagjord pizza och festa med godis. Lördag ändå ju!

Kommentera

