4 x 4′ Styrkeintervaller

Skärmavbild 2016-01-03 kl. 18.13.42
Får väl börja med att tacka dom här idag för leverans – benen alltså. Igår var dom rätt veka, idag var dom guld jävla märkligt det där.

Visst jag skulle väl cykla ute idag på kvällen, men det blev så rackarns kallt på kvällen att jag tog beslutet att späka mig på trainern istället. Eftersom det var helt oplanerat så blev det styrkeintervaller, något jag inte kört på ett tag. Den största orsaken till att jag inte kört det här guldpasset på länge är egentligen bara det att jag tycker att motståndet på trainern slirar, men jag gjorde väl ett försök ändå.

4 x 4′ med 2′ vila, drog igång och försökte hålla kadensen runt 60 och då blev det faktiskt ett helt okej och jämt motstånd (för att vara min billiga trainer). Jobbigt blev det också, ärligt funderade jag efter första om jag hade tagit mig vatten över huvudet. Kunde ändå knyta näven och genomföra alla fyra riktigt bra. Utfallet blev 254/258/256/256W vilket känns helt bra. En liten del i succén kan nog stavas progressiv uppvärmning där jag rampade upp watten under några minuter innan jag lufttrampade lite innan första intervallen. Kanske ska prova det oftare. Framförallt ska jag damma av fler styrkeintervaller framöver.

Nu ska jag ladda i lite energi här…

Kommentera

