-15 ute och i benen

Hej på er! Idag var det väl himla jobbigt och kallt. Någon hade redan från morgonen smugglat på mig bajsben och det är ju alltid himla trevligt. Att det sedan höll sig på runt -15 ute hela dagen gjorde knappast saken bättre, men det var ju himla fint och jag hade sällskap i världsklass av Contis och Nisse. Till en början även Katja och AK men jag kan inte klandra dom för att dom vände.

Om jag ska vara ärlig så trodde jag aldrig när jag rullade iväg imorse att vi skulle köra runt hela den tänkta rundan, men det är ju kul när man kan ha fel. Om benen inte gjorde ett bra jobb så gjorde mina nyinköpta vinterskor ett lysande jobb. Om sanningen ska fram så frös jag faktiskt inte speciellt mycket under passet alls. Klart tårna blev lite kalla men aldrig akut och då var det ibland ner mot -20 grader på dom episka grusvägarna som Contis hade scoutat fram.
Skärmavbild 2016-01-06 kl. 19.21.02
Vätskepaus efter 60 km, här hade det blivit frost på telefonens baksida.

Annars så var det som sagt -15 på benen idag också. Så fort det blev en slakmota så var jag körd. Dom sista tre milen var inte kul direkt, inte för att jag var energilåg utan för att benen var helt körda.

Vinglade in på garageuppfarten med 5:12 på mätaren och nästan 112 km, ni kan såklart se allt på Strava.

Alltid fint att få in ett femtimmars.

4 reaktioner på ”-15 ute och i benen

Kommentera

