Vintercykling på tub

Skärmavbild 2016-01-10 kl. 16.27.32
Hej på er, idag kom jag ut en sväng på den här roliga cykeln. Klart roligare än vintercrossen måste sägas. Efter en sjuuukt lång sovmorgon och frukost kom jag ut, eftersom det hade snöat en del och dom flesta vägar är antingen snöbeklädda eller har asfaltsränder så tänkte jag ändå prova att damma iväg utan dubb. Det funkade finfint och var riktigt kul, nu hade det drivit igen rejält på sina ställen och det satte tekniken på prov. Ändå kul och se hur ens utveckling har gått framåt, idag försökte jag verkligen cykla allt, det hade jag inte gjort för några år sedan. Fick ta en fotnedsättning på ett ställe där det hade drevat igen som värsta belgiska sandpassagen.

I början av passet mötte jag Katja som hade vänt hemåt i vinden, hon lät informera att Contis var 500-600 meter längre fram. Jag gjorde ett försök att komma ikapp, men eftersom han är snabb och har snabb vintercykel så var det kört.

Blev ändå 4 roliga mil och det behövde kroppen efter gårdagen. Brottas med tanken att fortsätta med X-Nighten i veckan om det inte börjar slaska, det är ju alltid roligare att cykla när man kommer framåt.

Kommentera

