Tillbaka till verkligheten

Imorse var det som vanligt igen, uppstigning 05.45, efter lite frukost satt jag på cykeln och var på väg mot jobbet i snövädret, mysigt värre!

Efter att jag såg att det skulle slaska på eftermiddagen så fick det bli vintercrossen igen, därmed gick det inte fort. Till råga på detta så pajjade min Philips-lampa igår kväll, fick snabbt montera på min hjälmlampa på styret så jag inte skulle bli osynlig. Cykelbanorna var förvånande bra ändå och det rullade på hyfsat, enstaka ställen var det intressant spårigt och man lämnar ju fortfarande snygga vallar på sina ställen. Spårigt och vallar stör inte, det blir bra teknikträning, speciellt med dubbisarna som inte har samma grepp som ett par crossdäck utan mest far runt när det blir smörigt och mjukt. Men man ser ju när man möter andra cyklister som inte cyklar på samma sätt varför det är viktigt med bra snöröjning på våra cykelbanor. En dam klev av sin cykel för hon vågade helt enkelt inte cykla igenom en snövall och så kan jag tycka att det inte ska behöva vara. Aja, en observation bara. Jag nådde jobbet efter 25 km som inte gick speciellt fort då det var brutal motvind sista halvan.

Avverkade en arbetsdag innan det var dags att veva iväg igen. Nu var det mycket slaskigare och första biten var riktigt lättkörd, men med 10-12 km kom jag in på dom oprioriterade cykelbanorna, kul! Där hade ingen plogat sedan inatt, spårig, smörig snö gjorde att det både blev tekniskt och tungåkt värre. Det tog mig klart längre tid än jag tänkt att komma hem, men gav ändå 25 km på kontot, en gedigen träningsdag ändå.
Skärmavbild 2016-01-11 kl. 20.03.38
Efter det smått chockerande beskedet imorse att David Bowie gått ur tiden så var soundtracket för kvällens träning givet. Bowie har funnits med sedan den stund man snubblade över hans musik i nån skatefilm för sisådär 20-25 år sedan. Mycket tragiskt såklart, världen är en stor artist fattigare.

Ground Control to Major Tom
Commencing countdown,
engines on
Check ignition
and may God’s love be with you

Kommentera

