Man måste inte alltid – Intervalltisdag!

Skärmavbild 2016-01-12 kl. 08.01.21
God morgon på er, såhär fint var det igår kväll och vi har under natten få påfyllning med 5-10 cm till, vackert så. Som gjort för att cykla till jobbet i eller? Nope, jag unnade mig sovmorgon eftersom jag ska köra intervaller i klubblokalen ikväll. Ibland förvånar jag mig själv med mina beslut, här hade jag läge att cykla ute och avstår? Varför? Visst hade det varit fantastiskt och allt sånt, men hade det varit det smartaste draget? Att cykla hem från den träningen trött och svettig ikväll bara för att få cykla ute för att jag kunde känns inte riktigt smart. Jag är lite nöjd med hur mina tankegångar börjar gå, om jag vill få ut mycket ur kroppen under säsongen så måste jag fatta kloka beslut också. Idag är det viktiga att få intervallerna i kroppen inte att cykla ute för att jag kan, punkt!

Imorgon står det inga intervaller på agendan och då kan jag ändå njuta av vintervägarna till och från jobbet. Lär få återkomma om smärtfesten i klubblokalen sedan, det var ju himla ”trevligt” sist och jag tror som jag sa då stenhårt på att köra mera ihop under vintern. Alla andra år har jag kört intervaller själv hemma och avstått gemensamma intervaller bara för att jag kunnat cykla ute istället.

Kommentera

