Strykjobbiga tisdagsintervaller

Skärmavbild 2016-01-12 kl. 20.10.26
Vilken fest det blev idag, undertecknad kollar på dom som ligger på hjul bakom.

God kväll i sofforna, eller var ni nu befinner er. Nu har jag väl kört tisdagsintervaller med ligan i klubblokalen. Hem och skotta snö och lassa in lite mat, vad det lider ska jag väl vingla in i duschen också, känns som en bra idé.
Dagens intervallpass var en brutal historia, 7/6/5/4/3′ med 1′ vila strax över tröskel först. Alltid svårt att hitta rätt nivå utan wattmätare, höll på att spränga mig helt men räddade det hela, himla jobbigt blev det iallafall. Sedan följde vi upp det med något ännu roligare 8 x 70/20″ – djävulens påfund. Nära nog fullt ställ med hög kadens, det lustiga med 70/20″ är ju att den generösa vilan om 20 sekunder mot slutet inte blir 20 sekunder även om den blir det, ni hajjar? Pulsen hinner till sist aldrig ner mer än några få slag. Som om den festen inte var nog så rundade vi av passet med 10 x 15/15″ fullt jäkla ställ. Sedan var jag färdig, helt färdig, jättetrött helt enkelt.
Sjukt bra pass igen som jag aldrig kunnat pressa mig till själv hemmavid, får se hur benen känns vid jobbpendlingen imorgon bitti. Får väl ta till bra tidsmarginal så jag hinner till jobbet i tid.

Kommentera

