Tisdag och utmanad på ettor

God morgon på er, hoppas ni sovit gott. Det har jag gjort, fram tills dess att äldsta sonens väckarklocka som låter som en kvackande anka fick spatt mitt i natten. Sonen vaknade och trodde att han skulle bli uppäten av ankor, själv tog det mig ett tag att komma till sans och gå in och göra processen kort med väckarklockan. Nattens drama helt enkelt, annars sov jag gott.

Till nattens övriga drama hörde väl även den första etappen av Tour down under som togs av Orica Greenedge´s unga sprinterkung Caleb Ewan. Unge Ewan vann även ”förtävlingen” Peoples Choice som gick häromdagen. Jag ska försöka leta upp etappen i efterhand och kolla på den sedan, ikväll alltså.

Annars blev jag väl utmanad av min före detta klubbkamrat (på löpningen) Eva Lindskog igår.
Skärmavbild 2016-01-19 kl. 07.58.20
Bägge två med en löparbakgrund alltså och med en mer uthållighetsbetonad profil. Ettor är alltså inte vår grej alls, men verkligen vad vi behöver bli bättre på. Klart jag antog utmaningen lixxom, färskt i minnet är försöket i söndags. Då blev det med god vilja 5 st där två hamnade just under 350W, resten över. Vi får väl se hur det går idag, ska inte ha lasagne halvvägs upp i luftstrupen iallafall och ska köra en grundlig uppvärmning. Ni förstår ju att sånt är borde livestreamas såklart, om jag pallar lägger jag ut festen via Periscope. Ni får hålla utkik på twitter helt enkelt.

Jag håller Eva som favorit ikväll, hon klassar sig som prao-cyklist men är en av dom starkaste därute, nu när hon dessutom kliver upp i elit till säsongen. Jag minns bara hennes urstarka åkning med Team Skoda på Vätternrundan när jag var som krokigast.

Ni förstår ju att det här kommer bli en sjusärdeles fest ikväll.

2 reaktioner på ”Tisdag och utmanad på ettor

  1. Härligt! Jag har följt henne under 2015 då jag varit på många veterantävlingar och sett henne köra mot och med Jenny.
    PRAO, ta den om Rödluvan oxå!

Kommentera

