Bra styrkefyror på kvällen

Skärmavbild 2016-01-20 kl. 21.33.28
Hej på er, så blev det väl ändå styrkefyror på kvällen när jag lagt barnen i sina sängar. Om jag ska vara helt ärlig så kändes det riktigt sunkigt på uppvärmningen när jag laborerade med motståndet lite grand. Då trodde jag nog inte på planen alls, men tänkte att jag ändå skulle ge det ett försök. Inte vilket försök som helst utan planen var ju att öka från förra gången jag körde. Upplägget 4 x 4′, 4′ vila, runt 60 i kadens. Första kändes skit, andra lite bättre och dom två sista blev ett himla slit helt enkelt. Som det ska vara.
Idag blev passet 276/283/283/284W vilket ger 281,5W i snitt.
Den 3/1 när jag körde samma upplägg blev det 254/258/256/256W vilket ger 256W i snitt.
Alltså svart på vitt, en ökning med 25W i snitt, känns ändå som ett rätt bra kvitto på att träningen ger något just nu. Det är även ett exempel på nyttan med en wattmätare, inte är det bara ett bra verktyg att förhålla sig till när man tränar. Den ger dig info rätt och slätt om progression i din träning, givetvis tvärtom också. Just idag var det ju glädjande för mig, men jag antar att det kommer att komma dagar när den berättar för mig att jag inte är lika stark som sist, men det tar vi då.

Nu ska jag landa i soffan med nattens etapp av Tour down under. En kan ju gissa att Adam Hansen har kört en eller två pass med styrkeintervaller i sina dagar?

En reaktion på ”Bra styrkefyror på kvällen

Kommentera

