Cyklat ute igen och nya tävlings-/finhjul

Hej på er folks! Nu har jag väl ändå cyklat ute igen. Lagom till det börjat modda till sig på GC-banorna, spårigt, tungt och allt sånt imorse, det blir knappast bättre av just det faktum att det är tidigt på morgonen. Men jag ska inte klaga, jag gillar ju att cykla och träna så. Fick in 25 km på morgonen innan jag sladdade in på kontoret, gör en repris ikväll innan jag måste försöka hinna ikapp med lite saker hemma: räkningar, handla och sånt som inte helgen bjöd tid till.

Men ni vill ju egentligen veta om dom där nya tävlingshjulen jag hämtade igår väl? Jag och Melker gjorde en far och son-utflykt när vi brände till Sandviken och hämtade/köpte dom igår eftermiddag. Vi passade på att hälsa på Melkers mormor och morfar när vi ändå var där, trevligt som vanligt.

Hjulen då, jodå, ett par Dura-Ace C50 tubhjul. Så till sommaren blir det att tävla på tub även på landsväg. Det är ett par moddade ”gamla” C50-hjul som är fixade för 11-delat eftersom jag absolut inte har plånbok/budget för ett par ”nya”. Kändes som en bra deal, grymt fint skick på dom och helt nya tuber pålimmade, kommer förhoppningsvis gå fort som satan på tävlingarna i år.
Skärmavbild 2016-01-25 kl. 11.31.56
Om inget annat så blev cykeln jävligt snygg med dom på. Lika kul som det var att montera på dom lika tråkigt var det att ta av dom och sätta tillbaka trainerhjulet och låsa fast den i trainerfinkan igen. Aja, vi stretar på i snön och modden några månader till.

2 reaktioner på ”Cyklat ute igen och nya tävlings-/finhjul

Kommentera

