40-sekundare i klubblokalen

Skärmavbild 2016-01-26 kl. 20.45.32
God afton på er! Jag vevade väl upp till klubblokalen efter en rätt hektisk arbetsdag. Väl där mötte jag upp Boonen och Super-Eva som ville vara med och köra sig svintrötta. Min plan var att prova passet som Mattias Reck brukar grilla sina killar i Giant-Alpecin med: 4 x 6 x 40/20″ med 10′ vila. Alltså en jävligt hårt serie om nästan 6 minuter och i det närmaste full återhämtning emellan. Eller mot slutet så kändes det inte direkt som att man var återhämtad. För egen del blev det premiär att träna på en Monark, då klubben införskaffat två stycken. Måste väl bara säga att jag nu förstår varför man lovordar dessa maskiner att träna på, fantastiskt! Klår ju en trainer med hästlängder, men det visste jag ju såklart redan.

Skärmavbild 2016-01-26 kl. 20.45.48
Nåväl, la mig på 330W på 40-sekundaren och 130W i vilan. Nu går 20 sekunder jävligt fort och mot slutet av serien går pulsen knappt ner mer än något enstaka slag. Jag tänkte väl att om jag klarar 2 eller 3 serier på 330W så är det bra, nu genomled jag alla 4 serierna. Bra! Riktigt mör efteråt så det var ju inte helfestligt att cykla 8 km hem sedan. Som jag sagt så många gånger förr, men nu gäller det bara att hålla i det här.

Kommentera

