Tempo-isch pendling

Skärmavbild 2016-01-27 kl. 19.07.53
Hej på er! Klämde väl i lite granna på hempendlingen precis som jag utlovade. Inledde med 8 km rakt in i motvinden så då fick man ju streta på rätt bra med dubbdäck och vintercykel. Nu ska det sägas att dubbdäck hade inte behövts alls ikväll eller ens imorse. Alla GC-banor (som min vinterpendlingsväg går på) har är helt snö och isfria, nu på kvällen var även nästan all snö vid sidan av vägarna också borta. 5-6 grader varmt och bra vindfaktor sköter sådant. Lider såklart med folk som håller på med vintersport men för egen del kände jag att det var lika bra att all snö och is smälte bort innan det fryser på igen. Nåväl, pendlingen/träningen då? Jo, efter motvind så kom ju medvind och kantvind och det gick lite lättare helt klart. Försökte köra med insidan av huvudet och köra kontrollerat jobbigt, det klarade jag. Klart det känns lite i benen nu efteråt men det var väl lite det jag var ute efter.

Nu vankas det styrkeintervaller i klubblokalen imorgon kväll. Det gör att jag kommer få in tre tuffare pass på rad denna veckan, blir nog bra det. Toppa det med två planerade distanspass till helgen så blir det här en rätt mustig vecka. Men eftersom jag får barnen igen (som vanligt) till nästa vecka så kommer mängden träning sjunka drastiskt och det brukar aldrig vara några problem att komma ikapp med återhämtning. Nu sitter jag ju ändå ner 8 timmar/dag på jobbet så jag vilar ju benen då med.

Nog om detta nu ska jag proffsvila i soffan. Hörs.

Kommentera

