Sommardistans i januari

God kväll vänner! Det blåste inatt, så till den milda grad att jag trodde att huset skulle flytta sig in på grannens tomt. När jag vaknade kunde jag kontrollera att det stod kvar innanför tomtgränsen, det kändes som en bra start på morgonen. Sedan var det bara att sleva i sig frukost och rulla ned till Berget för dagens distanspass. Det blev jag, Contis, Nisse och Rob som var sugna att vårdistansa lite. Jag skriver vår eftersom passet idag hade ungefär samma förhållanden väder- och underlagsmässigt som dom första racerpassen i mars brukar kunna ha. Alla körde odubbat utom Nisse som blev lite spak på slutet, men det förstår jag då det rullade på i fin fart. Första halvan genom Dingtuna, Kolbäck, Odensvi och Köping präglades att en duktig motvind. Det gjorde ju att den andra halvan blev desto skjutsigare om man säger så.
Skärmavbild 2016-01-30 kl. 18.35.21
Nisse rullar in mot ”lunchstoppet” när vi hade kört 3 timmar. Rob kollar på, eftersom han ska tävla i elit så kör han distans utan energi eller ens frukost innan, stark jävel.

Om ni vill ha en bild av hur mycket vind det var så kan jag säga att jag provade trycka på en del när jag hade vinden i ryggen. På platt väg, själv utan att förta mig kom jag upp i 60 km/h! Då har man okej medvind. Något annat som var okej var benen, kändes bra hela vägen idag. Visst kan valet av cykel, lätt kolfiberhoj utan dubb spela in en del, men jag tar gärna med mig känslan iallafall. Det blev 127 km på 4 h 47 min,  ni kan ju kolla allt på Strava som vanligt.

Nu ska jag och S fylla i med lite godis så jag orkar med ett distanspass imorgon också innan barnen kommer.

Kommentera

