Ettor igen – fy faen!

Idag när jag satt på jobbet och funderade på kvällens pass (enminutare – så många jag orkade över 350W) tänkte jag att jag borde kunna smita genom dom 3-4 första rätt smärtfritt – fel, fel, fel! När man sprang och körde 400-ingar kunde man glida genom dom första intervallerna smärtfritt, sedan blev det strykjobbigt. På cykel har det aldrig funkat så för mig, ikväll var inget undantag. Det kändes skit efter 2 st, benen svarade inte alls. Dessutom kom barnen som jag nattat ned och undrade vad som lät, något som aldrig hänt under 3 år av trainertränande när dom lagt sig. Det visade sig att Folke tyckte att ljudet på datorn där jag avnjöt (?) LbL från 2014 var för högt, efter det var åtgärdat gick dom och la sig igen.

Så, åter till träningen, på den 4:e vek jag ned mig dom sista 20 sekunderna och den drog ner till 329W. Där tänkte jag att passet var slut, vevade några minuter innan jag tänkte att jag ändå skulle göra ett försök igen, det slutade ändå med 4 intervaller till, med bättre ben och utfall än dom första. 356/360/356/329/349/369/364/354W blev utfallet och kollar jag så blev det iallfall en mer intervall än sist jag körde maxettor. Siffrorna är dessutom bättre förutom på den när jag vek ner mig såklart.
Skärmavbild 2016-02-02 kl. 21.40.26
Det blev som ni förstår och ser, jävligt jobbigt! Det hade jag såklart väntat mig, men man är sällan redo för chocken när man kör ettor. Upp till 20-30 sekunder känns det hanterbart, efter 45 sekunder är det ganska outhärdligt men man kan inte vika ner sig. En fest helt enkelt. Festen är slut för kvällen iallafall, man längtar redan till nästa gång man är bjuden.

2 reaktioner på ”Ettor igen – fy faen!

Kommentera

