Återhämtningssnurr

Skärmavbild 2016-02-03 kl. 20.42.53
God kväll på er! Efter att ha sett Sverige tvåla dit Ryssland i bandy-VM så kom jag till sist upp på trainern. På agendan idag stod bara lätt snurr av benen i återhämtande syfte. Kände mig milt sagt misshandlad i benen imorse, det lättade under dagen och dom 30 minuter jag avverkade på kvällen gör förmodligen att morgondagen bjuder ännu bättre ben. Kunde väl avnjuta några mil på Flandern Runt från 2012 medans jag vevade på.

Imorgon blir det styrkeintervaller, har packat väskan för att köra dom på gymets spinningscyklar under lunchen. Kommer således inte få några wattsiffror, men eftersom Folke har slalomträning så kommer det bli sent innan jag kommer upp cykeln. Nu har jag egentligen inget emot att köra på spinningscykeln, det går att få ett bra motstånd där även om man får gå på känsla istället för siffror på gott och ont. Men, om jag har lite tur kanske man får köra på Wattbiken som står i ett hörn av gymet? Eller så är den bara till för crossfit-folks? Man kan alltid fråga. Får återkomma om det imorgon.

Kommentera

