Det måste vara normalt

När jag växte upp minns jag klart och tydligt att mina föräldrar tränade och rörde på sig. Jag kan minnas att min pappa var ute och sprang innan vi skulle äta fredagsmiddagarna, eller han sprang andra dagar men det är ju ett tydligt minne eftersom alla vet vilket värde fredagskvällar har. Vill även dra mig till minnes att jag cyklade bredvid min mamma när hon var ute och sprang, jag minns en uppväxt där mina föräldrar rörde på sig och tränade och det var inget konstigt med det.

Jag vill och tror att mina barn ska uppleva samma sak. Att det inte är något konstigt med en pappa som har träning som en central sak i sitt liv. Man ska ju komma ihåg att barn inte gör som man säger utan som man gör. Och genom att vara en aktiv förälder tror jag att man ger goda signaler till sina barn som dom tar med sig vidare i sitt liv. Jag skulle ogärna se att normen var att ens barn tyckte det var konstigt att man tränade mycket och brann för något.

Nu ska jag absolut inte sitta och predika om hur andra ska leva sina liv. Men jag är glad att jag har (0ch alltid haft) ett stort träningsintresse och en glöd som jag kan smitta ner mina barn med. Hur det än är så är barnen vår framtid.

2 reaktioner på ”Det måste vara normalt

Kommentera

