Slaskdistans med trettiosekundare

När jag somnade igår var det perfekt med torra vägar och som gjort för en lätt cykel utan dubb (X-Nighten). Imorse när jag vaknade och åkte med Folke till bandyträningen så var det däremot nysnö som förvisso var på väg att smälta (men inte snabbt nog). När jag vinkat adjö till Folke efter att han hängt dit sin femte balja (typ) brände jag snabbt hem. Väl hemma var Tuna-Jim redan där, grymt att träna med honom igen, det händer för sällan, men han är alltid stark. Vi fattade snabbt beslutet att ta dubb idag ändå, när Contis anslöt var han odubbad så då kan man räkna med att det alltid blir lite att göra när man kör med dubb. Humöret var ändå på topp när vi slaskade oss iväg. Jag kände ganska snart att det skulle bli en lite halvslitig dag det här. När vi körde uppför svackan vid Sagån på väg mot Hummelsta så var det tack och adjö i benen, Contis sprätte med sina starka ben och lätta cykel, Jim gnetade på och jag kände mig bara gammal och trött. Sedan satt jag och sladdade en halvtimma innan det blev lite bättre. När vi hade rullat genom Enköping var det ju BARA tre mil kvar och nu skulle det fyras av 30-sekundare, 6 st till antalet med dryga 3 minuters vila. Det blev himla jobbbigt, för att krydda det hela så hade vi underbar motvind efter den sista 30 sekundaren.
IMG_1134
Snabbast ben, snabbast cykel, snabbast = Contis.

Jag satt på Contis hjul till och från hela biten hem, glädjande nog avslöjade även Jim att han hade blivit himla trött. Väl hemma hade vi 105 km och 4 h 21 min på tripmätaren, ni kan ju se allt på Strava såklart.

Imorgon blir det iallafall fincrossen på passet vilket känns befriande. Nu ska jag försöka återlasta lite kolhydrater så jag pallar med morgondagen, smärtfritt – förhoppningsvis.

Kommentera

