Du ska inte tro det är sommar…

…men det kändes ungefär som en bättre midsommarafton idag när vi vevade distans med våra trötta ben från gårdagen. Solsken och 6-7 plusgrader, det är svårt att klaga på det i februari om man inte lagd åt skidåkarhållet det vill säga. Det blev jag, Contis och Tuna-Jim idag igen. Jag var ganska nöjd att jag kunde ställa undan 13 kg vintercross med dubb och ta 7,5 kg fincross istället, det gör viss skillnad. Speciellt när benen var slitna så var det tacksamt att det hände något när man tryckte på pedalerna.

Eftersom vi hade avklarat Östra sidan om stan igår så styrde vi kosan åt väster idag.
Skärmavbild 2016-02-07 kl. 18.05.53
Snuskigt disciplinerade var vi idag. Sånär som på en skyltspurt i Strömsholm så var det lugnt och fint idag. Eftersom det var sådant underbart väder så hade vi nog kunnat cykla fortfarande men vi måste ju tänka på den kommande veckans träning också. Kunde slira in hemma efter 3 h 23 min och nästan 87 kilometer, ni kan såklart se Strava på det.

Nu ser det ju ut att bli plusgrader en bra bit in i nästa vecka så jag kommer nog jobbpendla på fincross och odubbat i den mån det går.

Nu ska jag tanka på med återhämtningshydrater här, hörs!

2 reaktioner på ”Du ska inte tro det är sommar…

Kommentera

