Hem i sommarregn

Skärmavbild 2016-02-08 kl. 19.05.07
God afton på er därute. Så här såg det ut i en tunnel (där det inte regnade) när jag cyklade hemåt efter jobbet. Det har varit ett sant nöje att cykla på den där cykeln idag så den kan tänkas få förnyat förtroende imorgon igen. Stämplade ut strax efter 16.30 och det var inte ens riktigt mörkt, det blev faktiskt inte riktigt kolsvart förrän efter halva vägen hem.

Körde samma väg som imorse (fast åt andra hållet, hemåt, duh), precis som jag ju skrev tidigare idag. Fick lite härlig piskande motvind i nyllet under första halvan, i kombination med ett begynnande spöregn som nådde sin kulmen med några kilometer kvar hem. Men jag fick en härligt skjutsig medvind på den andra halva så det slukades kilometer i rask takt kan man säga. Eftersom det ska köras 40-sekundare i klubblokalen imorgon kväll så har jag inte direkt legat på i åkningen idag, men ändå rätt fint att få in fem mil totalt på träningskontot.

Lyssnade på en podcast från BBC med en intervju med sir Bradley Wiggins på vägen hem. Klart rekommenderad lyssning där Bradley förutom svarar på frågor även har valt musiken vilket borgar för kvalitet (även om man tyvärr inte för höra hela låtar). Personligen är Wiggins en av mina absoluta favoritcyklister/karaktärer. Jag började cykla samma år som han vann TdF och jag slukade all info jag kunde komma över i stort sett. Jag vet inte hur många gånger genom åren som jag har sett dokumentären Bradley Wiggins – A year in yellow när jag suttit och vevat på trainern.

Att jag sedan mötte honom när jag var på Mallis i maj förra året var som jag skrev då ett riktigt starstruck-moment. Synd bara att jag var på väg nerför en stigning och han på väg upp, annars hade jag såklart cyklat från honom uppför… eller inte!

Kommentera

