Morgonpendlingen och sök till Team Skoda

IMG_1137
Vy från jobbet idag, fint värre att cykla snabbcykel till jobbet imorse. Vad som var ännu finare var att det myckna töandet gjort att jag kunde köra vägar som förde mig utanför cykelvägsnätet igen, det är alltid kul att slippa allt dödsgrus som nu ligger där. Rullade dryga 25 km och kunde utan att ha förstört benen nämnvärt kliva innanför dörren på jobbet. Blir väl något liknande hem och förhoppningsvis samma vägval fast motsatt riktning då förstås. Oja, rackarns skönt att det började ljusna på lite lätt redan när jag rullade iväg vid 06.30, det finns hopp om en vår i år igen alltså.

Sedan måste jag ju bara tipsa er om att ansöka till att köra runt sjön med Skoda Cycling Team. Jag har aldrig sett det som ett måste att ta sig runt sjön för att bli klassad som cyklist i Sverige, jag vill ju tävla och sånt där. Men faktum är att det var en av dom roligare/häftigare grejjorna under förra året.


Som cyklist av min kaliber blir det nog det närmaste man kommer komma att få känna sig som ett proffs på hojjen. Extremt proffsigt, snygg och underbart uppstyrt. För att inte tala om alla fantastiska människor jag lärde känna. Så dagens tips: sök! Nu!

2 reaktioner på ”Morgonpendlingen och sök till Team Skoda

Kommentera

