Rekordintervaller i klubblokalen

Skärmavbild 2016-02-09 kl. 20.30.26
God kväll på er! Fy fan va jobbigt det var idag, att det kan vara så jobbigt med cykelträning alltså. Det är en himla tur att man är så funtad att man gillar den där smärtan i benen och lungorna. OCH att man snabbt glömmer hur jobbigt det är.

Vet inte om det var semlan moddad med Nutella jag åt på jobbet som gjorde susen idag på träningen eller om det bara var så att jag blivit lite starkare. Hur som helst så var vi ett gäng som ville bli starka och trötta i klubblokalen idag igen. På agendan stod en repris på passet vi körde för två veckor sedan: 4 x 6 x 40/20″ med 10′ vila. Ett pass som den gode Öijer avhandlar lite här om ni vill läsa lite mer om det.

Det är ganska jävla hemskt pass där dom två-tre första 40-sekundarna i varje serie känns hyfsade och sedan blir det bara en ren pina att slita sig genom dom sista. Jag lassade på med 335W idag, vilket var 5W mer än senast. Var duktigt kokt efter tredje serien och funderade allvarligt på att peta ner till 330W varpå Boonen informerade om att något sådant fick jag såklart inte göra. Det var bara att mosa genom den serien också, vad ska man göra lixxom. Blev trött, jättetrött, alltså riktigt trött på riktigt. Ni förstår.

Riktigt nöjd med siffrorna att jag kunde hålla genom hela passet, det innebär med mina mäktiga 60 kg att jag höll drygt 5,6W/kg (5,58 för att vara exakt) under 40-sekundarna. Bra skit. Kanske vinner jag i Halmstad i sommar ändå?

Kul och nyttigt som fan i vanlig ordning att träna tillsammans i lokalen, även om jag kan bli trött när jag kör själv hemma så går det aldrig att ta ut så lika mycket som när man kör med andra. Så jag får tacka ödmjukast för sällskapet ikväll! Vi gör om det på torsdag kväll igen, längtar redan. Undrar om jag ska ladda med Nutella-semla då också?

Kommentera

