Styrkeintervaller i klubblokalen igen

Skärmavbild 2016-02-11 kl. 21.23.01
Jahapp, det där var ju kul! Har väl precis tryck i mig lite återhämtningshydrater efter kvällens pass med grabbarna grus i klubblokalen. Tempo-Jenny hade skänkt oss en hälsning när vi kom som ni kan se. Och om vi hade kul sedan då!

Det stod återigen styrkeintervaller med låg kadens (60-65 rpm) på agendan, denna gång 4 x 7′ med 4′ vila. Eftersom jag hade lyckats höja mig ett snäpp i tisdags tänkte jag väl ändå att jag skulle försöka öka idag också. Gick in på 272W (sist jag körde gick jag in på 270W men fick sänka dom två sista till 267 för att överleva, typ) kändes riktigt bra, oförskämt bra. Började nästan klura på om jag var i jordens form eller något, sånt ska man ju aldrig tänka. Ökade till 274W på den andra, även den gick hyggligt smidigt, men sedan så. Dom två sista var en pina att ta sig genom, man ska aldrig tro att man är stark. När man tror att man är det ute så beror det oftast på medvind. Idag fanns det dock ingen medvind som kunde hjälpa. Det var bara en jävligt stor portion pannben som höll ihop det, vek inte ner mig och sänkte inte. Således blev serien 272/274/274/274W, bättre än sist, på något vis känns det som träningen bär frukt. Att sedan plåga sig med andra gör ju som jag säkert sagt förut att man inte kan vika ner sig lika lätt.

Nästa vecka får jag plocka fram pannbenet igen och försöka genomföra några hyfsade intervaller hemma på trainern. Oavsett vad känns det bra just nu! Eller alltså det känns ju inte bra i benen, men ni förstår säkert hur jag menar.

Kommentera

