Torsdag – häng i där!

Skärmavbild 2016-02-11 kl. 09.37.51
God morgon, eller god förmiddag på er! Så här såg det ut nere vid Mälaren imorse på väg till jobbet. Uppskattade verkligen att ljuset mätte mig hyggligt tidigt (kunde stämpla in redan 07.30) idag, sånt inger hopp en vår i år med. Annars satt inte direkt dubbdäcken i vägen imorse, slasket från igår hade frusit på så smått. Ramlade in med nästan 19 km på kontot iallafall, ville inte köra längre eftersom det vankas (styrke)intervaller i klubblokalen ikväll igen. Krutet ska läggas på rätt ställen i träningen har jag hört.

Annars gäller det väl bara att verkligen hänga i med träningen nu. Det kan kännas tungt mentalt kanske att gneta med vinterträning nu vilket man gjort i några månader, men i den bästa av världar kan racerträningen bara vara en månad bort (förra året började jag träna permanent på racer från runt 10-13 mars). Själv har jag pendlingsträning på agendan 2 x 25 km imorgon kvar innan jag får barnen igen och kommer låsa in mig i Bunkern och även knata till gymet några gånger.

Men det är då det, nu ska jag tagga till inför kvällens intervaller, vilket sällan brukar vara ett problem!

Kommentera

